




Zachowania konsumentów na rynku turystycznym
Opis
Czytelnik otrzymuje kompendium wiedzy na temat klientów na rynku turystycznym, sposobów ich zachowań, uwarunkowań nabywczych.
Książka niejako „wybiega” poza same zachowania kupujących na rynku turystycznym, ukazując te zachowania w kontekście szerszych uwarunkowań, kształtowania się potrzeb rynkowych w tej dziedzinie, procesów związanych z zachowaniami na rynku turystycznym.
Podręcznik ukazuje klienta z punktu widzenia budowania aktywów przedsiębiorstw. W sposób interesujący uwzględniono wybrane aspekty konkurowania przedsiębiorstw o klientów na rynku usług turystycznych. Autorzy wskazują, w jaki sposób wartości dostarczane przez przedsiębiorstwa mogą wpływać na kształtowanie się satysfakcji i lojalności nabywców.
Barbara Dobiegała-Korona (red.) | Zachowania konsumentów na rynku turystycznym | ISBN: 978-83-60197-94-3 | ALMAMER 2010
Spis treści
WSTĘP 7
Część I
Nabywca i konsument na rynku turystycznym 9
Barbara Dobiegała-Korona
Konsumenci jako aktywa przedsiębiorstwa turystycznego 11
Barbara Dobiegała-Korona
Konkurowanie o klienta w turystyce 21
Barbara Dobiegała-Korona
Wpływ wartości dla klientów na ich satysfakcję i lojalność 41
Danuta Dudkiewicz
Wartości dla klienta kreowane w turystyce 45
Krystyna Żelazna
Przedsiębiorstwo turystyczne jako podmiot na rynku 65
Część II
Potrzeby nabywców i konsument ów usług turystycznych oraz sposoby ich zaspokajania 75
Krystyna Żelazna
Potrzeby nabywców i konsumentów indywidualnych 77
Bolesław Iwan
Potrzeby nabywcze na rynku biznesowych usług turystycznych 87
Elżbieta Wyrwicz, Małgorzata Wyrwicz
Zachowania nabywców indywidualnych przyjeżdżających do Polski 111
Elżbieta Wyrwicz, Małgorzata Wyrwicz
Zachowania nabywców wyjeżdżających z Polski 117
Elżbieta Wyrwicz, Małgorzata Wyrwicz
Zachowania nabywców turystyki krajowej 129
Anna Dąbrowska, Mirosława Janoś-Kresło
E-turystyka a zachowania nabywców i konsumentów 149
Część III
Uwarunkowania zachowań nabywczych i konsumpcyjnych w branży turystycznej 173
Zbigniew Krawczyk
Tendencje rozwoju turystyki światowej 175
Janusz Sarnowski
Uwarunkowania społeczno-demograficzne zachowań turystów 197
Dariusz Ostrowski
Behawioralne uwarunkowania zachowań konsumenckich w turystyce 209
Dariusz Ostrowski
Psychologiczne determinanty zachowań konsumenckich w turystyce 223
Dariusz Ostrowski
Proces podejmowania decyzji o zakupie produktu turystycznego 233
Anna Janiga
Wydatki na turystykę w budżetach rodzinnych 241
Stefan Korycki
Ochrona klienta usług turystycznych w świetle regulacji ustawowych i praktyki 257
Część IV
Zarządzanie wiedz ą o nabywcach i konsumentach oraz ich segmentacja 273
Barbara Dobiegała-Korona
Zarządzanie wiedzą o kliencie 275
Karolina Chojka
Narzędzia pozyskiwania i gromadzenia wiedzy o nabywcach i konsumentach w turystyce 291
Dariusz Ostrowski
Badania marketingowe – specyfika na rynku turystycznym 309
Barbara Dobiegała-Korona
Zarządzanie wiedzą w polskich przedsiębiorstwach turystycznych 317
Barbara Dobiegała-Korona
Pogłębiona segmentacja klientów i jej kryteria 321
Janusz Sarnowski
Segmentacja turystów przyjeżdżających do Polski 333
Janusz Sarnowski
Segmentacja turystów wyjeżdżających z Polski 345
Janusz Sarnowski
Segmentacja nabywców biznesowych 353
Część V
Marketing relacyjny w turystyce 363
Bolesław Iwan
Założenia marketingu relacji w turystyce 365
Danuta Dudkiewicz
Budowa satysfakcji i lojalności klientów w turystyce 379
Janusz Sarnowski
Relacje przedsiębiorstwa turystycznego z podmiotami zewnętrznymi i wewnętrznymi 419
Bibliografia 431
Spis tabel 441
Spis rysunków 444
Spis schematów 447
Dane techniczne
Autor | (red.) Barbara Dobiegała-Korona |
Tytuł | Zachowania konsumentów na rynku turystycznym |
ISBN | 978-83-60197-94-3 |
Premiera | 2010 |
Wydanie | 1 |
Ilość stron | 448 |
Oprawa | miękka |
Nośnik | papier |