Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Kurier 48) już od 199,00 zł.
Producenci
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Paczkomaty InPost
Paczkomaty InPost

Turystyka polonijna. Zarys problemu

Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 59,90 zł 59.90
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 5
Producent: ALMAMER
Kod produktu: 2625-4181F

Opis

W książce zdefiniowano pojęcie „turystyki polonijnej”, określono jej funkcje, przedstawiono opisujące ją dane statystyczne, scharakteryzowano główne ośrodki Polonii na świecie, wskazano motywy, jakimi kieruje się Polonia odwiedzając Polskę oraz Polacy podróżując do skupisk polonijnych, wreszcie wypracowano rekomendacje dotyczące aktywizacji i rozwoju branży turystycznej w odniesieniu do rodaków mieszkających poza terytorium
Rzeczypospolitej.

Autorzy artykułów zgodnie zauważają, że turystyka polonijna jest wielką szansą na zwiększenie liczby przyjazdów gości do Polski. Ma ona przecież charakter nie tylko społeczny i rodzinny, ale również i ekonomiczny. Przyczynia się do propagowania w świecie Polski jako nowoczesnego, rozwijającego się kraju środkowej Europy.

Kulturowa, gospodarcza i promocyjna rola turystyki polonijnej jest ważnym elementem tożsamości narodowej. Jest to także ogromny potencjał, dotychczas nie w pełni jeszcze wykorzystany. Nie można wszakże zapominać, że Polonię szacuje się na około 20 mln osób.


Spis treści

Katarzyna Sobierajska
Przedsłowie (7)
Preface

Janusz Merski
Wstęp (11)
Introduction

Maciej Szymański
Nowa polityka polonijna (15)
A New Polish Community Policy

Teresa Buczak
Turystyka polonijna – stan i perspektywy rozwoju (21)
Tourism of Polish communities – the state and prospects of development

Bogdan Becla
Rola Polonii i turystyki polonijnej w promocji Polski (31)
The role of Polish communities and their tourism in promotion of Poland

Magdalena Zenderowska
Turystyka polonijna a komunikacja i edukacja międzykulturowa (41)
Tourism of Polish communities and intercultural communication and education

Witold Rybczyński
Potencjał turystyki polonijnej (57)
The Potential of Polish Community Tourism

Mirosław Nalazek
Turystyka polonijna z USA do Polski (73)
Polish communities’ tourism from the USA to Poland

Małgorzata Czerwińska
Oferta gospodarstw agroturystycznych na Pomorzu Zachodnim – propozycja dla turystyki polonijnej (83)
Offer of agrotourism farms of Western Pomerania – suggestion for Polish communities’ tourism

Aneta Kądziela
Rola biur podróży w rozwoju polonijnego ruchu turystycznego (103)
The role of travel agencies in developing tourism movement

Izabela Wyszowska
Formy turystyki kulturowej w programach Światowych Zlotów Młodzieży Polonijnej „Orle Gniazdo” organizowanych przez Wielkopolski Oddział Stowarzyszenia „Wspólnota Polska” w Poznaniu (111)
Forms of cultural tourism in programs of World Rally of the Polish Youth „Eagle’s Nest” organised by the branch of the Association „Polish Community” in Poznan in the Greater Poland region

Anna Dunin-Dudkowska
Istota atrakcji turystycznych w turystyce polonijnej na przykładzie Lubelszczyzny (125)
The essence of tourist attractions in Polish communities’ tourism exemplified by the region of Lublin

Małgorzata Mańka-Szulik
Współpraca samorządu z Polonią w obszarze turystyki na przykładzie miasta Zabrze (137)
Cooperation between self-government and Polish communities in the field of tourism exemplified by the city of Zabrze

Stanisław Piekarski
Domy Żołnierza Polskiego na Kresach Wschodnich II Rzeczypospolitej jako element turystyki sentymentalnej (151)
Polish Soldier Centres in the Polish recent Eastern Territories as a part of sentimental tourism

Katarzyna Duczkowska-Małysz, Małgorzata Duczkowska-Piasecka
Unijne oznaczenia produktów regionalnych i tradycyjnych jako marka dla turystyki polonijnej (173)
Union markings of regional and traditional products as a brand for Polish communities’ tourism

Piotr Dominik
Smaki rodzime w pamięci Polaków, czyli miejsce dziedzictwa kulinarnego w turystyce polonijnej (193)
Native tastes memorised by the Polish; the place of culinary heritage in Polish communities’ tourism

Jan Paweł Piotrowski
Z dawniejszych doświadczeń promocji turystyki polonijnej (219)
About previous experience of promoting tourism of Polish communities

Bernard Woltmann
Ruch wycieczkowy Polaków z Niemiec do macierzy (1919–1939) (239)
Sightseeing movement of the Polish from Germany to Motherland (1919-1939)

Przemysław Pieczyński
Turystyka polonijna z Francji do Polski w okresie dwudziestolecia międzywojennego (251)
Polonia’s Tourism from France to Poland in the Interwar Years

Małgorzata Woltmann-Żebrowska
Turystyka regionalna Polaków na wschodnim pograniczu niemieckim w okresie międzywojennym (265)
Regional tourism of the Polish in the eastern German borderland between the wars

Marek J. Manowiecki
Turystyka polonijna – ocena kondycji, rekomendacje dla rozwoju (275)
Polish communities’ tourism – condition estimate, recommendations for development

Ewa Lewandowska-Tarasiuk
Podróże sentymentalne Polaków do Ojczyzny (309)
Polish sentimental journeys to the Fatherland

Załączniki (315)
Annex

Informacje o autorach (321)
About the authors

Dane techniczne

Autor Witold Rybczyński (red.)
Tytuł Turystyka polonijna. Zarys problemu
ISBN 978-83-62644-02-5
Premiera 2010
Wydanie 1
Ilość stron 326
Oprawa miękka
Nośnik papier

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl