





Style życia kobiet z niepełnosprawnością intelektualną. Studium socjopedagogiczne

Monografia pozwala czytelnikowi na eksplorację stylów życia dorosłych absolwentek szkół specjalnych z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Mamy tu konteksty codzienności, doświadczeń zawodowych, czasu wolnego, religii, świątecznych i powszednich rytuałów, a także konteksty świata konsumpcji i uczestnictwa w życiu społeczno-politycznym.
Książka stanowi cenny wkład w rozwój polskiej pedagogiki specjalnej. Opracowanie dostarcza wiedzę na temat funkcjonowania kobiet z niepełnosprawnością intelektualną oraz stylów ich życia, w tym problemów, z którymi się borykają, zaspokojonych i niezaspokojonych potrzeb, dróg dochodzenia do autonomicznego funkcjonowania oraz możliwości wykorzystania własnego potencjału.
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Pedagogika czasu wolnego wyd. III zaktualizowane

Jak świadomie i efektywnie wykorzystać czas wolny?
Napisany w sposób czytelny i zrozumiały podręcznik dla tych, którzy wciąż mają za mało czasu wolnego lub też nie mają pomysłu, jak ten czas wypełnić. Książka uświadamia czytelnikowi wartość czasu wolnego oraz podpowiada jakimi treściami można ten czas wypełniać tak, aby odpoczynek był najbardziej efektywny. Autor uczy umiejętności właściwego wypoczynku i organizowania czasu wolnego, przedstawiając jego różne aspekty: terminologiczne, historyczne, pedagogiczne, psychologiczne i socjologiczne.
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Samoświadomość emocji i percepcja własna kompetencji społecznych a osiągnięcia szkolne uczniów z dysleksją w wieku dorastania

Podjęte przez Autorki badania miały na celu poszerzenie współczesnej wiedzy z zakresu emocjonalno-społecznego funkcjonowania uczniów z dysleksją oraz porównanie uzyskanych przez nich wyników z wynikami uczniów bez dysleksji. Uzyskane dane empiryczne dostarczyły wielu informacji dotyczących różnic w zakresie samoświadomości emocji i kompetencji społecznych w percepcji uczniów w okresie dorastania. Ukazanie deficytów w funkcjonowaniu emocjonalno-społecznym uczniów z dysleksją pozwoli ukierunkować wszystkie działania terapeutyczne na rozwijanie umiejętności interpersonalnych oraz na rozwijanie strategii radzenia sobie z emocjami. Lektura winna motywować pedagogów do wielu przedsięwzięć na rzecz doskonalenia systemu wsparcia uczniów z dysleksją oraz inspirować ich do podejmowania twórczych, racjonalnych i przemyślanych działań praktycznych.
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Psychologia czasu wolnego

Podręcznik zawiera wiedzę z zakresu minimum programowego poszerzoną o zagadnienia zachowań człowieka w czasie wolnym, a w szczególności z zakresu psychologii rekreacji i turystyki. Najwięcej miejsca poświęcono psychologii społecznej ze względu na jej szczególną rolę praktyczną w życiu codziennym, w tym przypadku w czasie wolnym.
Dostępność: wycofany z oferty
49,90 zł