Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Kurier 48) już od 199,00 zł.
Producenci
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Paczkomaty InPost
Paczkomaty InPost

Etyka gospodarcza i zawodowa

Dostępność: brak towaru
Cena: 29,90 zł 29.90
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 5
Producent: ALMAMER
Kod produktu: 0758-377D5

Opis

W książce autor w sposób przyjazny czytelnikowi opisuje:

  • podstawowe pojęcia etyczne i miejsce etyki zawodowej w świecie wartości;
  • relacje między firmą a organami władzy, główne patologie występujące w tym środowisku, korupcję;
  • relacje pracownik – firma. Analizuje fazy pozyskania pracownika dla firmy oraz relacje władz z firmą jako całością;
  • funkcjonowanie człowieka w organizacji, relacje z przełożonym, mobbing;
  • relacje firmy z klientem, etyczną promocję i reklamę;
  • relacje firmy z szeroko rozumianym otoczeniem, odpowiedzialność dostawcy, rzetelność pracy oraz dialog ze społeczeństwem;
  • relacje partnerów w biznesie, etykę negocjacji;
  • etyczne aspekty relacji mistrz – uczeń.

Dr Grzegorz Myśliwiec jest znanym ekspertem z dziedziny etyki, szanowanym zarówno w kręgach naukowych, jak i biznesowych. Jest też wybitnym nauczycielem akademickim cenionym przez studentów za niekonwencjonalny sposób prowadzenia wykładów.

Według autora „etyka może wnieść do biznesu nutę łagodności i ciepła, nie pozbawiając go przy tym sprawności i efektywności. W relacjach zawodowych powinno się zaprzestać używania języka wojny i nienawiści, takich słów, jak «wróg», «przeciwnik», «walka», a zastąpić go językiem koncyliacyjnym, wtedy otrzymamy słowa «współzawodnictwo», «partner», «doskonalenie»”. Książka szczególnie adresowana do studentów. Zamieszczone w rozdziałach przykłady w istotny sposób uatrakcyjniają lekturę, jednocześnie zmuszają czytelnika do samodzielnego myślenia, a wykładowcy dają możliwość przeprowadzenia dyskusji ze studentami.

dr Grzegorz Sołtysiak

Etyka biznesu jest dyscypliną, paradoksalnie, bardzo starą i bardzo młodą. Przez cały czas poszukuje swojego statusu metodologicznego. Podejście do tej kwestii jest różnorodne w różnych krajach i ośrodkach naukowych. Zauważyć można znaczny pluralizm w tej dziedzinie. Daje to autorom piszącym na ten temat dużą swobodę, jeśli chodzi o sposób poruszania tej problematyki. Dr G. Myśliwiec skorzystał z tej możliwości w interesujący sposób.

dr hab. Tomasz Dołęgowski, prof. SGH

Etyka gospodarcza i zawodowa | Grzegorz Myśliwiec | ISBN 978-83-62644-16-2 | ALMAMER 2013


Spis treści (skrócony)

Wstęp

1. Metodologia etyki gospodarczej i zawodowej
1.1. Miejsce norm moralnych wśród innych norm regulujących zachowania człowieka
1.2. Język etyki, czyli jak rozmawiać o etyce
1.3. Biznes – moralny, niemoralny czy może amoralny?
1.4. Intencja a wynik działania
1.5. Gospodarka – w drodze do świata duchowości

2. Relacja firma – organy władzy
2.1. Bezstronność i równe szanse podmiotów
2.2. Bezstronność arbitrów jako fundament sprawiedliwego biznesu
2.3. Etyka kontroli
2.4. Uczciwy i transparentny lobbing jako wyraz etycznej promocji interesów grupowych
2.5. Korupcja jako patologia relacji biznes – państwo

3. Relacja pracownik – firma
3.1. Syndrom superdyspozycyjności oraz narzucony pracoholizm – nowa jakość pracy czy współczesne niewolnictwo?
3.2. Etycznie przed zatrudnieniem
3.3. Etycznie w procesie rekrutacji
3.4. Etyczne problemy adaptacji zawodowej
3.5. Lojalność władz firmy wobec akcjonariuszy
3.5.2. Dobre praktyki zarządów

4. Relacja pracownik – przełożony
4.1. Odpowiedzialny szef – zjawisko mobbingu
4.2. Molestowanie seksualne

5. Relacja firma – klient
5.1. Etyka w marketingu
5.2. Wprowadzanie klienta w błąd
5.3. Wywieranie niedopuszczalnej presji na klienta
5.4. Etyczna reklama
5.5. Ciało człowieka w reklamie
5.6. Reklama a dzieci
5.7. Promocja i reklama produktów leczniczych
5.8. Etyka mediów – odpowiedzialna informacja

6. Relacja firma – otoczenie
6.1. Koncepcje odpowiedzialności dostawcy
6.2. Etyczny profesjonalizm
6.3. Dialog społeczny jako najwyższa forma odpowiedzialności społecznej firm
6.4. Dylematy etyczne przedsiębiorców
6.5. Ruchy ekologiczne i konsumenckie a etyka gospodarowania

7. Relacje między partnerami – etyka konfliktu i negocjacji
7.1. Konflikt jako czynnik warunkujący skłonność stron do podejmowania działań nieetycznych
7.2. Prawda i kłamstwo w negocjacjach
7.3. Uczciwa rywalizacja twórców

8. Relacja mistrz – uczeń
8.1. Moralny autorytet i wychowawca
8.2. Kompetentny przewodnik po świecie wiedzy
8.3. Sprawiedliwy oceniający i opiniodawca

Zakończenie
Bibliografia
Spis przypadków
Spis wykresów i fotografii

Dane techniczne

Autor Grzegorz Myśliwiec
Tytuł Etyka gospodarcza i zawodowa
ISBN 978-83-62644-16-2
Premiera 2013
Wydanie 1
Ilość stron 176
Oprawa miękka
Nośnik papier

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl